Opbouw van een yogales

Na een actieve warming-up op muziek, volgen voorbereidende oefeningen, houdingscorrectie, yogahoudingen, vaak in met elkaar verbonden tot reeksen, ademhalingsoefeningen, visualisatie, meditatie en een diepe ontspanning. Heel belangrijk zijn de EBR's (Energy Block Release). Dit zijn reeksen van oefeningen die elkaar op een vloeiende manier opvolgen en energieblokkades of spanningen in het lichaam opheffen. Deze oefeningen gaan vaak gepaard met visualisaties, en affirmaties. Zij hebben een diepgaande werking op lichaam en geest.



Dru yoga kan beoefend worden door mensen met allerlei mogelijkheden en beperkingen, verschillende fitheids niveaus en verschillende leeftijdsgroepen.

Het is een yogastijl waar je heel makkelijk kunt induiken en meteen ook resultaat ervaren ; maar je kunt je er ook een leven lang steeds verder in verdiepen.



Dru yoga

Dru yoga is stevig verankerd in de eeuwenoude yogatraditie : de traditionele yogahoudingen worden vaak vloeiend met elkaar verbonden waardoor bewegingsreeksen ontstaan die een bepaald effect in het lichaam creëren.

Vloeiende bewegingen en focus op het hartcentrum staan centraal.

Er wordt veel aandacht besteed aan alignment, kernstabiliteit en coördinatie van ademhaling en vloeiende beweging : daardoor wordt Dru yoga een expressie van “zachte kracht” : een sierlijke en ook krachtige manier om stress te verminderen.

Waarom zou je Dru yoga beoefenen ?

“yoga” betekent “verbinding” : verbinding met wie je echt bent, die vreugdevolle, te-vreden kern diep in ons.

En omdat Dru yoga een “vriendelijke”, milde yoga vorm is, brengt het ons gemakkelijker bij die innerlijke harmonie.

Dru staat voor het stille punt in jezelf, dat deel in je dat onveranderlijk en nergens van afhankelijk is.

 

Veel voorkomende effecten van Dru yoga zijn :

  • vermindering van stressgevoeligheid en stresssymptomen

  • bevordering van fysieke en innerlijke stabiliteit

  • geeft je meer energie

  • kan rugpijn en andere fysieke klachten verminderen

  • je leert je snel te ontspannen

  • je gaat vreugdevoller en enthousiaster in het leven staan.

  • je gaat meer vanuit je hart leven.

  • je ontwikkelt het vermogen om meer uit je leven te halen

  • zelfaanvaarding wordt gestimuleerd en daardoor begeef je je makkelijker in relatie met andere mensen.

  • minder behoefte om je op welke manier dan ook, te moeten bewijzen.

  • je begint bewuster en eenvoudiger te leven.

  • je gaat je op elke niveau jonger en fitter voelen.

  • stimuleert een positieve en mondige levenshouding